Σύγχρονη θεατρική δημιουργία // 15 έως 25 Ιουλίου στο παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας

Το νεοελληνικό Θέατρο λειτουργεί πάντα σαν καθρέπτης της καθημερινότητα& μας. Άλλοτε καθαρά και άλλοτε με αχνή Θαμπάδα, βάζει στο στόχαστρο τους θεσμούς, τις συνήθειες, τις συμπεριφορές, και σχεδόν πάντοτε αποτελεί φανερή η καλυμμένη αντίσταση στο κατεστημένο, οδηγώντα5 ίσως έξω από τις γκρίζες γραμμές της κοινωνικότητα& και του ευπρεπισμού. Κάθε περίοδος Θέτει την σφραγίδα της με τα στοιχεία που την διαμορφώνουν και έρχεται στο μετά να επαληθεύσει αυτά που το Θέατρο προείπε. Άραγε ότι ζούμε στις μέρες μα θα αποτελέσουν μηνύματα Θεάτρου και ποιά μορφή θα του δώσει η κρίση που βιώνουμε; Βέβαια είναι εξαιρετικά παρήγορο που όλο και φουντώνουν και πολλαπλασιάζονται τα νέα σχήματα του πειραματικού θεάτρου σε μια ανάγκη έκφρασης, αφήγησης, προβολής και αναζήτηση & της ταυτότητας του Ελληνικού σύγχρονου θεάτρου. Παρ όλα αυτά όμως, το Θέατρο παραμένει Θέατρο και αποβλέπει πάντα μέσα από την τέρψη και τον ψυχαγωγικό του χαρακτήρα να διδάξει, να επιμορφώσει, να διαμορφώσει ήΘο5 να ανοίξει δρόμου& είτε είναι διδακτικό είτε επικό. Το Τμήμα Πολιτισμού του Ν.Π.Δ.Δ. Π.Α.Κ.Π.Π.Α. αξιολογώντας το σημαντικό ρόλο του Θεάτρου προβάλει και στηρίζει Θεατρικές δημιουργίες νέων καλλιτεχνών που προσεγγίζουν την πραγματικότητα με ένα ξεχωριστό δικό του τρόπο.

Η πρόεδρος του Ν.Π.Δ.Δ. Π.Α.Κ.Π.Π.Α.
Μαρία Βασιλείου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15.07.2016 “Πιάνω παπούτσι… πάνω στο πιάνο”, Σκηνοθεσία: Σοφία Πάσχον.

Μια εξαιρετική θεατρική παράσταση για ΟΛΗ την οικογένεια, που όλο το χειμώνα στο Θέατρο ΠΟΡΤΑ έκανε συνεχή και επαναλαμβανόμενα soldout, βασισμένη στη Σταχτοπούτα του Sergei Prokofiev και σε μια ιδέα του Θωμά Μοσχόπουλου. Μια διαφορετική φρέσκια ματιά πάνω στο μύθο της Σταχτοπούτας, μιας ιστορίας που έχει κρατήσει στον χρόνο.Μια παράσταση σύγχρονη, διασκεδαστική γεμάτη μουσική και φαντασία. Με έναν τρόπο αφήγησης και παρουσίασης πρωτότυπο, γεμάτο χιούμορ αλλά και συγκίνηση, μαγεία αλλά και αλήθεια.

Γιατί έξι ηθοποιοί κι ένας πιανίστας ανεβαίνουν πάνω σε ένα πιάνο; Και καταρχάς…. χωράνε εκεί πάνω; Ναι! Γιατί το πιάνο μετατρέπεται σε «πατάρι» και έτσι όλα μπορούν να συμβούν. Οι κολοκύθες γίνονται άμαξες, τα ποντίκια γίνονται άλογα, τα παλιά παπούτσια γίνονται γυάλινα γοβάκια… Αλλά και ο χορός γίνεται αφήγηση, η αφήγηση κοντσέρτο, και μια ολόκληρη ιστορία χωράει σε μια νότα!. Κι έτσι, η Σταχτοπούτα και ο Πρίγκιπας μεγαλώνουν ενώ οι μεγάλοι ξαναγίνονται παιδιά.. Όλα αυτά, συμβαίνουν πάνω στο πατάρι χωρίς μαγικά ραβδιά, παρά μόνο με το σώμα , τη φωνή και την παλλόμενη μουσική ενός από τους σπουδαιότερους συνθέτες του εικοστού αιώνα.

ΔΕΥΤΕΡΑ 18.07.2016 “Και θα σφάξουμε το κουνέλι. Η ζωή είναι ωραία. Η ζωή είναι καλή. Θα σφάξουμε το κουνέλι”,

Σύνθεση κειμένου | Σκηνοθεσία | Ερμηνεία: Σοφία Κορώνη. ομάδα Horses in my Dreams, Αγγελική Παπαθεμελή.

Μια κρίσιμη νύχτα ή μια νύχτα σαν όλες τις άλλες, ένα όνειρο ή ένα ξύπνημα.
Η Πτώση σ’ έναν άναρχο, επικίνδυνο και συναρπαστικό κόσμο, όπου η συνοχή του ατόμου διαλύεται σε κάθε παφλασμό των κυμάτων κι ο Χρόνος κινείται καταπώς του αρέσει, όπου βασιλεύουν η επανάσταση στη λογική και η αναζήτηση της ανέφικτης ελευθερίας, όπου η ύπαρξη αναγνωρίζεται μόνο μέσα στον καθρέφτη του βλέμματος των Άλλων και ο έρωτας γίνεται η γλώσσα που πλάθει την αλήθεια των πραγμάτων.

Η Αγγελική Παπαθεμελή και η Σοφία Κορώνη, με αφετηρία την αναρώτηση «Περί αλήθειας και ψεύδους υπό εξωηθική έννοια» του Φ. Νίτσε, ταξιδεύουν μέσα απ’ τ’ αφρισμένα «Κύματα» της Β. Γουλφ και ακολουθούν την Αλίκη του Λ. Κάρολ «Μέσα από τον Καθρέφτη», προς μια «Χώρα των Θαυμάτων» όπου οτιδήποτε μπορεί να συμβεί.

Οι δυο τους ενσαρκώνουν από κοινού μια σύγχρονη Αλίκη και στήνουν ένα ενήλικο παιχνίδι ψηλαφώντας τα όρια της πολλαπλής πραγματικότητας και του ονείρου.

Σε μια πορεία αναζήτησης της Αλίκης για την Αλίκη, με μοναδικό σύντροφο και συνομιλητή τον κατακερματισμένο εαυτό, εισχωρούν στο σύμπαν της Βιρτζίνια Γουλφ όπου η βιωμένη εμπειρία αναπαράγεται στη μόνη έγκυρη πραγματικότητά της: στη συνειδησιακή ροή της, και γίνεται πλέον ποίηση της ζωής.

Η Σοφία Κορώνη και η Αγγελική Παπαθεμελή ενώνουν την πολύχρονη θεατρική εμπειρία τους με την πρωτότυπη μουσική του Θάνου Ανεστόπουλου από τα Διάφανα Κρίνα και υπό την κινησιολογική κατεύθυνση της Αγγελικής Στελλάτου, συνθέτουν μια παράσταση που με ένα κλικ εκτός κανονικότητας -ή αλλιώς με ένα κλικ εντός μας- μας συνοδεύει στο λαβύρινθο του Εγώ, σε μια γοητευτική περιπλάνηση.

Ένα κυνήγι θησαυρού για έναν κόσμο που αποκτά νόημα χάνοντάς το, για μια ταυτότητα που αποκαλύπτεται μόνον αφού την εκδυθείς, για μια νικητήρια θέση μαζί με τους άλλους, μέσα στο παζλ του αχανούς σύμπαντος, μέσα στα όρια του χρόνου που μας αναλογεί, κάτω απ’ το ανελέητο τικ τακ του ρολογιού.

Η παράσταση παρουσιάστηκε στην κεντρική σκηνή του Bios TESLA, τον χειμώνα 2016.

ΤΕΤΑΡΤΗ 20 – ΠΕΜΠΤΗ 21.07.2016 “Forf Da – πως έμαθα να περιμένω”, Χορογραφία: Λεώνη Ξεροβάσιλα.

Η κοινή ανθρώπινη περιπέτεια ξεκινά με τη γέννηση και τελειώνει με το θάνατο. Πόσο διαφορετικά όμως βιώνεται από τον καθένα; Πώς έχουμε μάθει να υπάρχουμε και να αντιμετωπίζουμε τα εμπόδια που ανακόπτουν την πορεία μας στη ζωή και μας οδηγούν σε μια κατάσταση απραξίας και φόβου για το άγνωστο; Επιστρέφουμε στον «ομφάλιο λώρο»; Ή προχωράμε;

Τέσσερις άνθρωποι, με αφετηρία την παιδική τους ηλικία και αντλώντας υλικό από τoν freud (και τη θεωρία του για το Fort-Da) καθώς και από την Αlice Miller (“Οι φυλακές της παιδικής μας ηλικίας” και” Το σώμα δεν ψεύδεται”) προσπαθούν, εξερευνώντας προσωπικές εμπειρίες, να δουν αν μπορεί να υπάρξει ουσιαστική αντίσταση στην παθητικότητα. Να αφηγηθούν, μέσω του σώματος, τη δυσκολία της πορείας στη ζωή και να αποτυπώσουν την αέναη προσπάθεια απογαλακτισμού και αυθυπαρξίας.

ΣΑΒΒΑΤΟ 23.07.2016 “0 Κρητικός” Σκηνοθεσία Τ Μουσική διασκευή και σύνθεση: Μάριος Ιορδάνου.

Το αριστουργηματικό ποίημα “Ο Κρητικός” του εθνικού ποιητή της Ελλάδας, Διονύσιου Σολωμού ανεβαίνειγια πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή σε σκηνοθεσία Μάριου Ιορδάνου και θεατρική διασκευή Σοφίας Καζαντζιάν. Η παράσταση έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στον Καθεδρικό Ναό της Ζυρίχης υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας, συνεχίζοντας στην Αίθουσα Καλλιτεχνών στο Μόναχο και στην ιδιαίτερη πατρίδα του ποιητή, τη Ζάκυνθο.

Μία αλληγορία για το ταξίδι της ζωής, το ανυπέρβλητο του έρωτα, τη μη αποδοχή της απώλειας, την προσφυγιά.
Μία παράσταση φόρος τιμής στο Δ. Σολωμό που συνδυάζει θέατρο, ποίηση, φιλοσοφία, χορό, τραγούδι και εικαστικές παρεμβάσεις. “Ο Κρητικός” συναντά επί σκηνής και άλλα αριστουργήματα της ελληνικής και παγκόσμιας λογοτεχνίας, όπως οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι, ο Ερωτόκριτος, η Ερωφίλη, η Οδύσσεια, ο Φάουστ, ο Ματωμένος

ΔΕΥΤΕΡΑ 25.07.2016 “Με το ίδιο μέτρο” του Willίam Shakespeare, Σκηνοθεσία: C. for Cίrcus.

16ος αιώνας, Βιέννη – πρωτεύουσα της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Οι νόμοι βρίσκονται σε λήθαργο και κάθε τάξη κι ευνομία έχει καταλυθεί.
Ο Δούκας της Βιέννης φεύγει και αφήνει αντικαταστάτη του στην εξουσία τον Άγγελο, τον πιο ηθικό, νομοταγή και ενάρετο από τους άρχοντες. Ο Άγγελος εφαρμόζει αμέσως τους ανενεργούς νόμους: όλοι οι οίκοι ανοχής κλείνουν και η μοιχεία ή η σεξουαλική συνεύρεση εκτός γάμου καταδικάζονται με θανατική ποινή. Ο Κλαύδιος, ένας νεαρός άρχοντας που άφησε έγκυο τη μέλλουσα σύζυγό του, συλλαμβάνεται και πρόκειται να εκτελεστεί. Η Ισαβέλλα, δόκιμη μοναχή και αδελφή του Κλαύδιου, μαθαίνει το νέο και συναντάει τον άρχοντα Άγγελο για να του ζητήσει χάρη. Ο Άγγελος της ζητάει, ως αντάλλαγμα για τη ζωή του αδελφού της, το κορμί της. Αυτός. Ο Άγγελος.
Τελικά θα έρθει αντιμέτωπος με τον νόμο που ο ίδιος εφάρμοσε ή για την εξουσία ισχύει ο κανόνας της αυτοεξαίρεσης;

Ώρα έναρξης παραστάσεων 21:30

Γενική είσοδος 5€

Κάρτα διαρκείας για όλες τις παραστάσεις 20€

Η πρόεδρος του Ν.Π.Δ.Δ. Π.Α.Κ.Π.Π.Α.
Μαρία Βασιλείου

Related Posts